Meer dan 1 miljoen tevreden klanten
Op kwaliteit geteste tophotels
CO2-gecompenseerd reizen
Heb je een vraag?
We staan je telefonisch in het Engels of Duits te woord
Neem contact met ons op
Travelcircus

Reisupdates m.b.t. coronavirus – COVID-19


**Beste Travelcircus klanten,**

wegens de huidige situatie omtrent het coronavirus (Covid-19) kunnen bepaalde reizen helaas niet worden gemaakt. Wij betreuren de annuleringen ten zeerste en volgen de ontwikkelingen op de voet.

Reisverbod: Aangezien in sommige regio's de verordening geldt dat geen gasten worden toegelaten uit regio's waar de grenswaarde van Corona-besmettingen in de afgelopen dagen is overschreden, vergewis u er vóór de reis zelf van of u kunt reizen. Als deze verordening op u van toepassing is, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we samen een oplossing kunnen vinden.

Reisadvies: Alle huidige reisadviezen uitgegeven door het ministerie van Buitenlandse Zaken zijn hier te vinden. We zullen proactief alle betrokken boekingen verwerken met prioriteit op aankomstdatum en zullen u zo snel mogelijk per e-mail of telefoon op de hoogte brengen als uw reis wordt beïnvloed door een negatief reisadvies.

Belangrijk: Een negatief reisadvies betekent niet direct dat uw reis niet door kan gaan. Als het hotel nog open is en het dus mogelijk zou zijn om te reizen, is een gratis annulering in dit geval helaas niet gegarandeerd. Of u uw reis kosteloos kunt annuleren in geval van een negatief reisadvies hangt af van de coulantie van het hotel dat u heeft geboekt.

Coronabewijs

Belangrijk: In sommige regio's kan bij aankomst een bewijs van vaccinatie, een bewijs van herstel en/of een negatieve coronatest worden geëist (de voorwaarden voor aankomst en de geldigheid van de test variëren naar gelang van de regio). Informeer u vóór uw reis welke voorschriften momenteel ter plaatse gelden en of u mag reizen. Actuele reis- en veiligheidsinformatie vindt u hier. Als u niet mag reizen vanwege de huidige regelgeving, neem dan contact op met onze klantenservice.

Indien uw reis wegens de geldende voorschriften niet kan doorgaan, brengen wij u hiervan zo spoedig mogelijk per e-mail of telefonisch op de hoogte. Controleer regelmatig uw e-mail inbox (incl. spam) zodat u zo snel mogelijk op ons bericht kunt reageren.

Wij vragen uw begrip voor het feit dat wij op dit moment vanwege de ontwikkeling veel boekingen moeten verwerken en dat er daarom langere verwerkingstijden zullen zijn. Wij zullen alles doen wat menselijkerwijs mogelijk is om zo snel mogelijk contact met u op te nemen. We zullen niemand vergeten en zullen samen een oplossing vinden. Daarom verzoeken wij u af te zien van onafhankelijk onderzoek en te wachten op een bericht van ons.

Annuleren van hotelboekingen

Travelcircus heeft als reisbureau een hotelovernachting voor u geregeld in het door u geboekte hotel. Dit betekent dat er een verblijfsovereenkomst tot stand is gekomen tussen u en het hotel. Voor hotelreserveringen en accommodatiecontracten gelden andere wettelijke voorwaarden dan voor pakketreizen. De mogelijkheid van kosteloze annulering voor de aanvang van de reis in geval van onvermijdbare, buitengewone omstandigheden die de reis aanzienlijk beïnvloeden, bestaat alleen voor pakketreizen, niet voor hotelreserveringen. Aangezien het hotel nog open is en reizen in principe nog mogelijk is, d.w.z. u zou kunnen aankomen, is een gratis herroepingsrecht in dit geval helaas niet gegeven.

Gratis annuleren

Met enkele partnerhotels hebben wij gunstigere annuleringsvoorwaarden kunnen bedingen. Als Travelcircus klant profiteert u van de mogelijkheid om uw reis tot 8 dagen voor aankomst gratis te annuleren. In ruil daarvoor ontvangt u een Travelcircus voucher voor het volledige bedrag (excl. eventuele verzekeringspolis) die 2 jaar geldig is en kan worden ingewisseld voor alle Travelcircus reisaanbiedingen (cadeaubonnen uitgesloten).

Bekijk nu alle hotels waar u gratis kunt annuleren.

Reis als Travelcircus tegoedbon annuleren

Alle Travelcircus reizen die door de huidige situatie niet plaats kunnen vinden, kunnen gratis tegen een tegoedbon worden geannuleerd. De voucher wordt u automatisch per e-mail toegstuurd en kan 3 jaar lang voor iedere Travelcircus reisaanbieding worden ingewisseld.

Zo verzilvert u uw tegoedbon:

  1. Op de website uw gewenste hotel of evenement zoeken
  2. Kies het aantal gasten, een passende datum, uw kamer en eventuele extra's
  3. Ga naar "naar reservering"
  4. Onder "verzilver voucher" (boven betaalmethode) uw code invoeren en verzilveren
  5. Het bedrag wordt automatisch in de totaalprijs verwerkt

Veelgestelde vragen over de Travelcircus tegoedbonnen

Vanaf welk moment kan ik mijn boeking vanwege corona annuleren?

Zodra bekend is dat het ministerie van Buitenlandse Zaken of een lokale overheid een officiële reiswaarschuwing heeft uitgegeven, stellen wij u daarvan per e-mail op de hoogte. Belangrijk: Een negatief reisadvies betekent niet direct dat uw reis niet kan plaatsvinden. Als het hotel nog open is en het dus mogelijk zou zijn om naar het hotel te reizen, bestaat er in dit geval helaas geen recht op kosteloze annulering. Of u uw reis kosteloos kunt annuleren in geval van een reiswaarschuwing hangt dus af van de coulantie van het hotel dat u heeft geboekt. Alleen na voorafgaand onderzoek door ons, kan de reis kosteloos geannuleerd worden als voucher. Daartoe ontvangt u van ons automatisch een pro-actief bericht per e-mail. Wij verzoeken u zich te onthouden van onafhankelijke vragen en te wachten op een bericht van ons.
.

Wat is de COVID-19 omboekingsgarantie?

De COVID-19 omboekingsgarantie houdt in dat u uw reis tot 72 uur voor aankomst kunt annuleren en een voucher ontvangt ter waarde van uw boeking (minus een eventuele verzekering), die twee jaar geldig is en die u flexibel kunt gebruiken om een latere aankomstdatum te boeken als uw reis niet haalbaar is vanwege de volgende COVID-19-gerelateerde gevallen:
  • U wordt kort voor vertrek besmet met COVID-19
  • Uw reis wordt in samenhang met COVID-19 officieel verboden
  • U bent door de overheid in een verplichte COVID-19 quarantaine geplaatst
  • U moet na terugkomst van uw reis verplicht in quarantaine
Meer informatie vindt u in de Voorwaarden van de desbetreffende aanbieding.

Wanneer kan ik van de COVID-19 omboekingsgarantie gebruik maken?

Als de omboekingsgarantie van COVID-19 in uw boekingsbevestiging staat, kunt u er gebruik van maken. Helaas geldt dit niet voor oudere boekingen die vóór de invoering van de COVID-19 omboekingsgarantie zijn gemaakt..

How kom ik erachter of mijn reis door kan gaan?

Zodra vaststaat dat uw reis niet door kan gaan, brengen wij u hiervan zo spoedig mogelijk per e-mail of telefonisch op de hoogte. Controleer regelmatig uw e-mail inbox (inclusief spam) zodat u zo snel mogelijk op ons bericht kunt reageren. Wij verzoeken u te wachten op een bericht van ons en niet zelfstandig contact op te nemen.

Hoe ontvangt ik mijn Travelcircus tegoedbon?

Wij zullen u via e-mail op de hoogte brengen als uw reis wegens de huidige situatie niet door kan gaan. In een volgende e-mail sturen wij u uw persoonlijke voucher code. De voucher wordt automatisch aangemaakt en verzonden, u hoeft verder niets te doen.

Moet ik iets doen om de tegoedbon te activeren?

Nee, de voucher wordt u automatisch per e-mail toegestuurd en kan onmiddellijk worden ingewisseld.

Tot wanneer kan ik mijn Travelcircus tegoedbon inwisselen?

Uw Travelcircus tegoedbon is twee jaar geldig.

Moet ik de voucher gebruiken om dezelfde reis opnieuw te boeken?

Nee, u kunt de voucher voor iedere willekeurige Travelcircus reisaanbieding gebruiken.

Hoe kan ik de voucher inwisselen?

Voer de vouchercode in het veld "verzilver voucher" in tijdens het boeken en klik op bevestigen. De waarde wordt automatische met de totale prijs verrekend.

Kan ik mijn Travelcircus tegoedbon met iemand anders delen?

Ja, de voucher is niet naamsgebonden en kan dus aan anderen worden overgedragen.